első benyomások Maastrichtról

Repterek

Attól tartok, hogy a franfurti reptér és az itt dolgozók német akcentusa nem fog felkerülni a “Dolgok, amiket nagyon szeretek”-listámra. Szép de személytelen.  Az amszterdami reptéren szerencsére már jártam ezelőtt is, remélem hogy nem fogok eltévedni (aki egy kicsit is jobban ismer, az tudja, hogy milyen bénán tájékozódom).

 

Idő

Az a helyzet, hogy az idő tényleg relatív (igen, ebben a bejegyzésben ilyen csodás közhelyeket fogok puffogtatni).  Mikor júniusban megtudtam az ideutam időpontját, úgy voltam vele, hogy “á, rengeteg időm van még addig”, de rá kellett jöjjek, hogy ez azért nem egészen így van.  Nagyon gyorsan elszaladt ez a nyár. Túl gyorsan…

Itt ülök a franfurti reptéren a csatlakozásra várva, azzal a tudattal az elmémben, hogy másfél óra múlva Hollandiában vagyok, és az elkövetkezendő két évemet – kis szünetekkel – ott is fogom tölteni.  

 

Érzések

Sokféle érzés keveredik most bennem. Bizonytalanság, kudarcoktól való félelem, kíváncsiság, kaland-és tudásvágy, egyedüllét, vágyak és álmok, kérdések – válaszok nélkül.

 

 

Szobatársak

Négyen vagyunk egy szobában (a harmdikon, minden egyes alkalommal igazi buli a fel-ás lejutás).  Vic, egy holland lány, Hongyi, egy kínai lány, és Yaqeen Irakból. Két elsőéves és két másodéves: tökéletes csapat leszünk! J

 

 

College

Őszintén bevallom, nekem nem tetszik a suli és a kolégium épülete,mert túl futurisztikus – legalábbis nekem. Mindenhová a saját nevedre szóló kártyával jutsz be, kicsit CIA fílinges a dolog… L Kicsit úgy érzem magam mint Angyalföldön a panelek közt. Bulika. Ráadásul az itteni regisztáció sokkal  bulibb, mint otthon másfél óra az okmányirodában. 

 

 

Akcentus és nyelv

Pro: Még mindig borzalmas problémáim vannak az angollal, az esetek 9o százalékában magát a kérdést sem értem, nem hogy válaszolni tudjak… Vicces lesz így  tanulni.
Kontra: Mindenki nagyon segítőkész, és ha valamit rosszul mondok, igyekeznek a lehető leggyorsabban kijavítani.  

Város

Maastricht csodálatos hely, nagyon hangulatos és legfőképp gyönyörű hely! Minden eldugott, zegzugos kis utcáját imádom!

 

 

 

Aki esetleg szeretné némileg vizuálisabban is megtekinteni, hogy mi történik velem, az megteheti itt:
instagram.com/kottazur