11 napos baby scholar vagyok, hurrá!

   Bátran kijelenthetem, hogy túléltem az első tíz napot mindeféle sérülés, házirendsértés, baleset, fegyelmi eljárás nélkül (van akinek nem igazán sikerült, de kérem, lázadó lelkek mindenhol vannak)!
   Túl vagyunk az orientációs heten is, ami kb egy általános iskolai jellegű nyílt napnak felelt meg. Kis csoportokban nyerhettünk betekintést az órák menetébe és atmoszférájába - a kémia-és biológiatanárok még rappeltek is a kedvünkért (jaj). Így ért az a kellemetlen meglepetés, hogy megtudtam, Self Taught-on tíz, tíz, TÍZ könyvet kell elolvasnunk, ami alapesetben nem számítana soknak, de ha hozzávesszük, hogy itt mindent angolul tanulunk, plusz a kötelező aktivitások... Itt már kezdtem kétségbe esni.
    A következő mélypont az volt, mikor azzal szembesültem, hogy az angol tesztem nem lett elég jó ahhoz, hogy felvehessem B-nyelvként emelt óraszámban (nem értem ebben a logikát egyébként, de mindegy), így gyakorlatilag át kellet variálnom az összes tárgyamat. Az eddigi listám ugyanis úgy nézett ki, hogy emelten tanulom/tanulnám az angolt, a földrajzot és rajzot, alapszinten pedig a magyart, a matekot, és az ESS-t (ezzel a tárggyal húzták el az orrom előtt a mézesmadzagot, mivel ez a tárgy szociális problémákkal, fenntarthatósággal, környezetvédelemmel foglalkozik - ugye milyen jól hangzik?!). Azt azonban nem tudtam korábban, hogy az iskola indít "Spanish ab initio"-tárgyat is, ami ugye megint túl jól hangzik... Megpróbáltam hát hetedik tárgyként felvenni. A keret azonban csak hat tantárgyat enged, "mivel ez az IB", így közelharcokat kellett vívnom a tanárokkal azért, hogy sikerüljön amit szeretnék. Egyébként kipróbáltam mindent, könyörögtem, érveltem azzal, hogy spanyol művészeti egyetemre szeretnék menni, hogy az angol és a spanyol rokon nyelvek s ez segítene a tanulásban is, mondhatok hogy Spanyolország királynője akarsz lenni, bármit - semmi eredmény. Majd amikor megérkezett a megmentőm (Ella, örök hála, és szivárványos cukorpónik, hiszen tudod), az ügy másfél perc alatt el is lett intézve. Egy tolvonással átkerültem emelt angolra (ezaz), és spanyolom is lesz (juhú). Viszont így le kellett hogy mondjak az emelt rajzról (nem látjátok milyen szomorú a kis szívem), lesz helyette dizájn technológiám - mint tudomány. Igen, komolyan. Hogy örülne most drága Zsuzsa néni, az általános iskolás technikatanárom, hogy az imádott tantárgyát tudománynak minősítették - az osztályfőnököm ugyanúgy idézőjelben említi tudományként, mint a diákok jó része. És lesz földrajzom - mint humán tantárgy. Aha. Ne kérdezzétek, én sem értem, de "ez az IB"...
     Szóval a listám jelenleg így fest: emelt szint - angol, földrajz, dizájn technológia (ugye mindenki hallja a gúnyos hangsúlyt), alap szint - magyar, spanyol, matek. 
     Komolyan, kezdem azt hinni, hogy ez rosszabb mint a Neptun. :(