Picasso, prom és Culture Week

 Kezdem azzal ami most a leginkább boldoggá tesz: már csak 21 nap és otthon vagyok (Sára, Tomi, Petra, készüljetek♡)!
 Elég mozgalmas volt az elmúlt időszak. A múlt hétvégét Rotterdamban töltöttem a harmadévesem családjánál. Nagyon jól éreztem magam, a város pedig gyönyörű. Most szerdán pedig az iskolával mentünk Amszterdamba. Eléggé VIP-nek éreztük magunkat, mivel csak azokat vitték akik Visual Arts-ot vettek fel, ebből következik, hogy művészeti múzeumokat látogattunk meg. Voltunk egy Vivian Maier-kiállításon, illetve egy Marlene Dumas-tárlatot is megtekintettünk. Sajnos nagyon kevés időnk volt, negyven perc itt, negyven perc ott. A második múzeum utolsó termében (indulás előtt két perccel persze) találtam rá a legcsodásabb dolgokra: Picasso, Jackson Pollock és Diego Rivera egy helyen! Szerintem otthon a leghíresebb fetsmény amit láttam, talán a Feszty-körkép lehetett, de voltam vagy 6 éves, el lehet képzelni hogy ott és akkor mennyire fogott meg a dolog. :)
  Az iskolában ezen a héten zajlott a WENA Culture Week, ami a Western European and North American országokat mutatja be. Minden nap a hosszú-illetve ebédszünetben egy produkcióval készültek. Voltak tradicionális táncok, kvízek, filmvetítés, játékok, ételkostoló, stb. (Az egyetlen amit még mindig nem értek, hogy a görög lány miért itt képviselte az országát, és miért nem várt a balkán-hétig...) 
  A Culture Week zárásaként volt péntek este a Prom, "A Night among the Stars". Ezt kb végzősbálnak lehetne fordítani, vagyis mint otthon a szalagavató. Mondjuk itt nincs semmiféle szalagtűzés, ünnepi beszéd, keringő. Alapvetően csak egy nagyobb party, bálkirállyal és bálkirálynővel, mint az amerikai filmekben. A hangulat kb ilyen volt: https://www.youtube.com/watch?v=lkqtQ61k58E
  Az angol küzdelmemmel kapcsolatban annyit sikerült elérni, hogy átraktak egy másik angolcsportba, ahol sokkal kevesebbet várnak el, mint az emelt angolon. Viszont most 4 standard tárgyam van és 2 higher - ilyet az UWC iskolák szabályait követve nem lehetne csinálni, ebből következik hogy végre a vezetőségnek is feltűnt, hogy valami nincs rendben. A tanáraim amúgy nagyon aranyosak, már egyik sem lepődik meg ha, sírni lát az órán mert nem értek semmit. Valamint második félévtől elvileg lesznek felzárkóztató angolóráim, ami fantasztikus, tekintve hogy az első vizsgák december 14-ék kezdődnek. Hurrá. 
  Túl vagyok két újabb matekdolgozaton is, az egyik 1o/7 pontos lett (nagyon örültem, otthon még heti kétszeri korrepetálással is maximum hármas voltam), míg a másik 5o/4 pontos. A matektanár ezek után közölte, hogy valószínűleg megbuktatja az egész osztályt, amivel egy baj van: mi vagyunk a legalacsonyabb szintű matek-osztály, nem tudnának ennél lejjebb rakni. A nő amúgy szerintem azért van ekkora elvárásokkal felénk, mert higher matekot is tanít, és nem igazán tud mit kezdeni egy rakás gyerekkel, akik nem értik ás nem is szeretik a matekot. 
  Az egyik német lánnyal, akivel kb jóban vagyok, hétfőn kezdjük az egyhetes vegán kihívást. Arról is fogok majd írni, meg hogy itt milyen az adventi időszak, a Mikulás - ugyanis ezt a hollandok is ünneplik, csak itt Santaklaas-nak hívják az öreget, és december 4-én jön. Maastricht kb annyira ki van világítva mint ilyenkor az Andrássy, nagyon szép látvány. 

21 21 21 21 21 12 21 21 21 21 21 21 21 21  21 21  21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21 21